Monday, October 24, 2011

KALAU MENGHANTAR E-MEL ... .

Sejak akhir-akhir ini, saya menerima banyak e-mel daripada penulis dan mereka yang mahu menulis. Ada yang menghantar proposal dan bertanyakan itu dan ini. Saya perlu melayannya setiap satu. Terkadang ada e-mel yang saya terlepas pandang.

Sejak itu juga, saya dapati waktu bekerja saya di pejabat banyak juga diperuntukkan untuk membaca dan membalas e-mel mereka ini menyebabkan kerja semasa saya menjadi agak kelam-kabut dan lintang-pukang serta terbantut dan tersasar daripada tarikh siap.

Satu nasihat saya kepada mereka yang mahu menghantar e-mel, tulislah ringkas-ringkas dan terus kepada maksud. Tidak perlu kepada bahasa-bahasa bunga dan berbasa-basi yang mengambil masa untuk saya baca dan mencari tujuan sebenar e-mel dihantar.

Teruskan kepada persoalan dan kemusykilan. Saya amat menghargainya.


KEEP IT SHORT & STRAIGHT TO THE POINT!

1 comment:

School Of Tots said...

Saya setuju & saya pun suka email yg straight to the point. Ada org sms pun pjg berjela...kena keep it short (kis).