Tuesday, August 2, 2011

TERSASUL

Dek kerana lebih daripada seorang penulis yang nama mereka lebih kurang sama, sudah beberapa kali saya tersasul menghantar e-mel.

MOHD. HISHAM SHARIF penulis buku Begini, Sayang!

HISHAMUDDIN A.R. penulis Ramadan Terakhir.

HISHAM AHMAD bukunya bakal terbit.

Dalam kepala Hisham lain, tapi apabila klik ke alamat e-mel, Hisham lain yang saya e-melkan.

Apabila berserabut dan kelam-kabut dengan kerja yang semakin menimbun, mulalah saya melalut dan tersasul, lebih-lebih lagi apabila semuanya hendak cepat.

Lintang-pukang jadinya.

Dulunya segan juga apabila menerima balasan e-mel sebegini: "Rasanya puan tersalah e-mel ni."

Sekarang tidak lagi. Saya sudah lali walaupun penulis belum lagi lali dengan ketersasulan editor. Apabila sudah menjadi asam garam komunikasi dengan penulis, rasa segan itu saya ketepikan.

Terima sajalah kekurangan diri. Nobody's perfect!

No comments: