Wednesday, October 28, 2009

PENCEGAH KANSER DAN STROK

Petikan kuliah Ustaz Abdullah Mahmood pada Ramadhan 2008 di pejabat Galeri Ilmu Sdn. Berhad:

BERKENAAN KANSER & ANGIN AHMAR (Strok)

Menurut Ustaz kedua-dua penyakit ini ialah bawaan jin dan syaitan. “Mengapa orang perempuan banyak menghidap kanser rahim dan kanser payudara?” soal beliau. Ustaz Abdullah kemudian menjawab soalannya sendiri, “Sebab orang perempuan mengalami haid dan nifas.”

Penjelasan Ustaz, sewaktu perempuan mengalami haid dan nifas ialah waktu perempuan dalam keadaan ‘tidak suci’, maka mudahlah didampingi jin dan syaitan. Paling bahaya jika didampingi jin yang bawa penyakit. Antara tempat kesukaan jin dan syaitan apabila mendampingi manusia ialah bahagian-bahagian sulit.

“Dah bertahun-tahun saya kaji tentang penyakit kanser. Cari ubat dan puncanya, tapi jawapan saintifik tidak menjawab persoalan yang bermain dalam kepala saya. Jawapan saintifik yang mengatakan faktor makanan dan faktor-faktor lain yang dikatakan punca kanser hanyalah faktor kecil. Saya buat istikharah selama 40 malam dan munajat kepada Allah mohon ditunjukkan punca kanser. Kemudian saya buka kitab hadis. Nah, saya jumpa jawapannya,” cerita Ustaz Abdullah yang banyak merawat penyakit dengan al-Quran amnya dan ayat-ayat syifa khasnya.

Hadis yang dimaksudkan oleh Ustaz Abdullah dalam kitab itu ialah:

Daripada Aisyah r.ha: “Nabi SAW akan mencuci anggota sulitnya apabila hendak tidur.”

“Itulah jawapannya kepada penyakit kanser. Yang dimaksudkan hadis itu ialah bersuci dan BERWUDUK sebelum tidur. Orang perempuan pun walau dalam keadaan hadas besar wajiblah berwuduk sebelum tidur kerana jin, syaitan dan iblis tidak akan ganggu. Jika tidak berwuduk, alat sulit kita itu akan jadi tempat kesukaannya,” jelas Ustaz Abdullah.

Perempuan dalam haid dan nifas mudah didekati jin dan syaitan kerana berhari-hari tidak boleh solat dan baca Quran, tapi berwuduk tidak menjadi halangan untuk dilakukan. Wuduk inilah satu-satunya senjata orang perempuan untuk melawan jin, di samping mengamalkan zikir-zikir lain.
“Disarankan kepada semua orang khasnya orang perempuan agar membiasakan diri dalam keadaan wuduk. Insya-Allah tidak akan diserang kanser,” Ustaz Abdullah penuh yakin.

5 comments:

yatie chomeyl said...

minta izin untuk link entry ni ke blog saya..terima kasih

SURAIYA PAUZI said...

yatie,
Silakan...

armouris said...

info tentang strok kat sini - Awasi Tanda-tanda Strok.

Anonymous said...

mintak izin untuk guna artikel ini di thread carigold saya...

SURAIYA PAUZI said...

Silakan anon.