Friday, September 23, 2011

HARI INI

"Ting tong ... ting tong ... " penggera jam telefon bimbit. Saya terjaga daripada tidur. Buntang terus mata, hilang terus kantuk yang lazimnya setiap hari apabila terjaga masih terpisat-pisat lagi. Tetapi hari ini sebaliknya.

Saya melihat jam, "SUBHANALLAH, ASTAGHFIRULLAH." Agaknya sudah berapa lama jam telefon saya menjerit, tetapi saya tidak terjaga kerana tidur mati.

Jam sudah tujuh pagi. Saya menghala pandangan ke tingkap. Sudah terang di luar. Kelam-kabut mengejutkan anak. Suami saya pun saya sudah tak kisah di mana. Terkadang lepas Subuh baru dia pulang daripada kerja.

Lintang-pukang, "Subuh gajah aku hari ini, ampun ya Allah, tak sengaja." Selalunya paling lewat saya akan bangun jam lima pagi.

Saki-baki darah rendah ada lagi dua hari lepas ada lagi ... . Tengah hari semalam, juga saya terlupa menjemput anak saudara di sekolah, kasihan. Sudahnya dia berjalan kaki pulang dalam cuaca panas terik. Lupa itu ini pun berkait dengan darah rendah juga gamaknya.

Saya tiba di pejabat lewat daripada hari-hari biasa. Paling lewat pun jam 7.50 pasti sampai. Hari ini finger print attendance saya jam 8.05 pagi. Waktu masuk pejabat saya jam lapan pagi. Lima minit lambat. Uwaaaaaa .... :(

No comments: