Thursday, February 12, 2009

KE MANA WANG ANDA?

Saya hampir selesai menguruskan penerbitan buku KE MANA WANG ANDA? tulisan Hajah Rohani Datuk Mohd Shahir. Dalam proses penyuntingannya, ternyata saya banyak mengutip pengetahuan daripada kandungannya. Ternyata juga banyak yang saya tidak tahu dan jahil tentang pengurusan kewangan. Memang selama ini saya sering tertanya-tanya, ke mana hilangnya pendapatan saya yang saya perolehi saban bulan.

Konotasi tulisan beliau ini sangat simple dan bersahaja, namun sangat informatif—itu yang saya amat senangi! Sesuai dan padan dengan penulisnya yang juga merupakan seorang yang sangat simple, tetapi kaya dengan ilmu pengurusan kewangan.

Berurusan dengan Hajah Rohani juga amat mudah. Beliau tidak banyak kerenah, tidak membantah apa yang penerbit usulkan. Andai semua penulis yang ada di dunia ini mudah penerbit berurusan, alangkah mudahnya proses penerbitan, dan alangkah cepatnya dakwah kita sampai kepada masyarakat!

Kembali kepada isi kandungan KE MANA WANG ANDA? . . . buku yang bakal terbit ini wajar dimiliki oleh setiap orang dan seharusnya ada senaskhah dalam setiap keluarga untuk dijadikan rujukan.

Sudah seminggu saya mempraktikkan tip yang diberikan oleh penulis (bawa bekal ke pejabat) … sememangnya menjimatkan. Terbukti kos makan harian yang dikeluarkan sehari-hari amat tinggi. Tetapi kerana bawa bekal, kos makan ini dapat disalurkan kepada hal-hal yang lebih bermanfaat!

Anda banyak hutang?
Anda mahu tambah pendapatan?
Anda mahu bersara cepat tetapi kewangan terjamin?
Anda mahu buat kenduri-kendara?
Anda mahu melabur?
Anda mahu tahu tentang saham amanah dan takaful?
Anda mahu tahu bagaimana rokok menyekat diri anda daripada bergelar jutawan?
Ahaaa . . . pendek kata macam-macam tip berguna boleh anda perolehi dari buku ini.

Oleh itu, nantikan kemunculan KE MANA WANG ANDA? dan jangan lupa dapatkannya senaskhah . . . oh, sesuai juga dijadikan hadiah untuk pasangan suami isteri yang baru mendirikan rumah tangga. Yang sedang menghadapi masalah kewangan juga sangat wajar memilikinya!

1 comment:

metalbutter said...

saya baru dapatkan buku ini semalam...mmg byk manfaatnya....tima kasih :)