Tuesday, August 6, 2013

SUNYI DAN LENGANG

Sunyi dan lengang! Saya masih bekerja tatkala orang lain sudah pun mula bercuti sejak semalam. Dan esok saya masih bekerja lagi!

Lusa, barulah pulang beraya di negeri kelahiran. Itu pun jika tiketnya betul! Setiap kali bertanyakan suami tarikh dan waktu penerbangan bagi memudahkan saya mengambil cuti dan membuat persiapan balik, tiap kali itulah berubah tarikhnya.

Maka saya mengisi borang cuti mengikut budi bicara sendiri, saya mengambil cuti selepas raya, bukan sebelum raya. Dan yang terakhir sekali apabila bertanyakan suami bila tarikh penerbangan, dia menjawab, "Hari raya pertama." Namun, waktunya tidak pula dimaklumkan bila.

Alahai, jika diberitahu awal, saya akan ambil cuti sehari sebelum raya untuk berkemas. Bagaimanapun, saya masih tidak 'pegang' kata-katanya itu takut berubah lagi tarikhnya!


Sudah lengang!


Yang bersepah ini, sudah tentulah tempat saya!

No comments: