Friday, November 2, 2012

TAK KENAL PUN!

Semalam saya menerima SMS. Ia berupa undangan ke majlis perkahwinan. Bunyinya:

Assalamualaikum wbt. Saya J***m abd rahman dan R***** s*****g @ mohd n**** ... dgn penuh kesyukuran kehadrat Allah, kami mempersilakan tuan puan sekeluarga ke majlis perkahwinan puteri kami, Noor******* M*******h bt ... n M**s**d b H**** di dewan ... Batu caves selangor pada ... 2012 dari jam 12.00 hingga 4.00 petang..kalau boleh send alamt unt kami pos kad jemputan. Semoga dgn kehadiran tuan puan akan menyerikan lagi majlis kami dn diberkati Allah..insyaAllah.t ksh

Saya tidak mengenali nama yang diberi. Seingat saya tidak ada kenalan saya yang namanya seperti itu. Lalu saya teringat, mungkin juga ia murid Ayah kerana Ayah pernah meminta saya menghantar mesej kepada murid-muridnya.

Setelah diselidik, Ayah juga tidak mengenalinya. Bukan muridnya.

Lalu saya membuat kesimpulan, barangkali si pengirim SMS itu sudah tersalah nombor. Kasihan!

Kesimpulannya: Hati-hati apabila berSMS, pastikan nombornya betul sebelum menekan kekunci 'send'.