Thursday, October 25, 2012

SALAM AIDILADHA

Alhamdulillah. Esok seluruh umat Islam akan menyambut Aidiladha. Sekolah-sekolah pula hari ini telah mula bercuti untuk sambutan ini. Bagi yang bekerja ada yang mengambil cuti ekstra. Yang pasti, esok cuti umum sempena Hari Raya Korban ini. Satu kelegaan bagi mereka yang bekerja. Dapatlah berehat sejenak daripada kerja yang sangat menekan jiwa.

Hilang seketika beban stres bekerja saban hari. Demikian juga saya. Sudah berbulan-bulan rumah 'tidak sepertinya' kerana kepenatan untuk mengemas sebaik pulang ke rumah daripada pejabat.

Jumaat, Sabtu, Ahad; cuti tiga hari berjujukan. Tentunya ramai yang mengambil peluang pulang ke kampung untuk menyambut hari raya. Tidak pula bagi saya sekeluarga. Kami tidak pernah pulang ke Kelantan walaupun tentunya meriah sambutannya di sana.

Apa pun, di mana saja kita berada banyak-banyakkanlah berdoa ketika ini kerana ia termasuk dalam tempoh yang sangat makbul doanya.

Bagi yang sedang dan akan bermusafir balik ke tanah kelahiran, juga sangat makbul doanya.

Berdoalah, berdoalah setiap masa dan jangan berhenti kerana ia tanda ingatan kita kepada-Nya serta berharap pada-Nya. Insya-Allah, Dia juga akan sentiasa dekat dengan kita khasnya di akhirat nanti di mana kita sangat mengharapkan rahmat daripada-Nya.

SALAM AIDILADHA, MAAF ZAHIR DAN BATIN UNTUK SELURUH UMAT ISLAM.

No comments: