Friday, April 6, 2012

AKU YANG LESU!

Dua tiga bulan terakhir ini terasa sungguh penatnya, melunaskan kerja-kerja yang semakin kritikal deadlinenya. Lesu ...

Tidak pernah saya lesu sebegini. Balik kerja dan tiba di rumah saya sudah tidak bermaya untuk buat apa-apa lagi, cuma gagahkan diri sediakan makan malam untuk anak saja.
Keadaan rumah yang sentiasa tunggang-langgang, menjadi berganda-ganda tunggang-langgang. Kain yang dibasuh sudah menjadi beberapa timbunan tinggi, tidak sempat dilipat dan hanya dilonggokkan di atas sofa ruang tamu. Doa sahaja tidak ada tetamu yang bertandang ketika keadaan rumah yang begini.

Tahun lalu, keadaan persiapan penerbitan PESTA BUKU ANTARABANGSA KUALA LUMPUR (PBAKL) tidak sekalut ini. Dengan penambahan beberapa orang staf baru pada tahun ini nampaknya tidak meredakan juga ketegangan kerja. Entah di mana silap.

Namun salah satu faktornya yang saya kenal pasti, tahun ini penulis-penulis yang sudah ada nama besar dalam dunia penulisan muncul dengan buku terbaharu masing-masing. Tahun lalu kami ketandusan karya mereka.

Sekadar menyebut beberapa nama: Ustaz Hasrizal Abdul Jamil, Dr Zaharuddin Abdul Rahman, Prof Muhd Kamil Ibrahim, Hajjah Rohani Dato' Mohd Shahir dan beberapa lagi.

Ustaz Hasrizal muncul dengan bukunya DI HAMPARAN SHAMROCK KUSERU NAMU-MU .


Dr Zaharuddin pula memberi buah tangan terbaharunya, DIARI MUSAFIR JANGAN BERHENTI BERLARI.

Prof Kamil mengamanahkan karya pertama beliau bersama Galeri Ilmu, BERSYUKUR SAAT DIUJI dan Hajjah Rohani menyerahkan kepada kami BIJAK MENGURUS WANG.

Saya juga amat menyukai karya terbaru Syed Alwi Alatas dengan bukunya MUDAHKAN JANGAN SUSAHKAN.

Sungguh ... kesemua buku ini saya berikan lima perlima bintang dan tabik spring kepada penulis-penulis hebat ini.

Hajjah Rohani ... dua tahun saya mengejarnya untuk menyiapkan penulisan. Demikian juga Ustaz Hasrizal, memeram manuskripnya lebih kurang setahun.

Saya perlukan cuti panjang selepas PBAKL 2012 nanti untuk betulkan semula 'alignment & ekologi' diri ... mahu bermesra semula dengan alam dan persekitaran hidup yang normal.

Apa pun, anda semua dialu-alukan datang ke PWTC utk memeriahkan PBAKL 2012 pada 27 April hingga 6 Mei 2012. Jumpa kami di PWTC di kiosk no. HA01-HA06. Kali ini Galeri Ilmu ditempatkan di dalam Dewan Tun Hussein Onn. Jangan lepaskan untuk mendapatkan diskaun-diskaun menarik untuk terbitan kami.




Buku: Dunia Tanpa Sempadan



No comments: