Thursday, March 1, 2012

'WORK STATION' SAYA

'Work station' saya di pejabat cuma kelihatan kemas setahun sekali iaitu selepas berkhirnya Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur (PBAKL). Berakhirnya PBAKL, barulah saya mengemas dan menyusun meja saya.


Work station saya hanya berkeadaan kemas hanya untuk seminggu dua sahaja, kemudian secara beransur-ansur akan kembali kepada sedia kala.


"Saya tak tahu macam mana puan boleh kerja dengan meja macam ni," komen seorang artis grafik di pejabat ini.


Hakikatnya saya 'tidak mampu' bekerja dalam keadaan meja yang kemas tersusun. Terasa tidak puas dan seperti ada suatu kekurangan.


Menjelang PBAKL, keadaan meja kerja saya makin berserabut. Semakin dekat tarikhnya semakin menjadi-jadi tahap bersepahnya.


Inilah kemuncaknya ... .





No comments: