Monday, April 4, 2011

RIANG RIA YANG MELETIHKAN

Semalam, dari jam 9 pagi hingga lebih jam 1.30 petang saya membawa Ammar Hadi, adik dan anak-anak saudara ke Pusat Sains Negara di Bukit Kiara untuk melihat pameran dinosaur (akan berakhir 31 Mei 2011).










Sungguh memenatkan tetapi menyeronokkan. Bagaimanapun bagi anak-anak kecil yang tidak kuat semangat, tidak digalakkan melihat pameran dinosaur kerana ada di kalangan mereka menangis ketakutan. Bukan sahaja kerana saiz dinosaur yang besar dan bergerak-gerak, tetapi juga kerana bunyi ngauman raksasa itu membingitkan telinga.




Bagi anda yang belum pernah ke sana, eloklah ke sana. Bukan sahaja sebagai hiburan tetapi juga merupakan pusat yang penuh informasi dan aktiviti interaktif. Lebih menyeronokkan apabila anak-anak dapat mandi-manda di kolam cetek yang dikelilingi alat-alat ciptaan sains untuk mencedok air. Aktiviti yang pasti menyeronokkan untuk anak-anak!

Tiket pula jauh lebih murah berbanding tiket zoo. Kanak-kanak di bawah umur 12 tahun, percuma sahaja.


Jika hendak ke sana, eloklah berpagi-pagian sebelum matahari meninggi dan orang terlalu ramai. Bukan sahaja anak-anak akan terhibur, malah orang tua juga!


Biarpun letih mengawal budak-budak, saya yang sudah tua ini puas hati dapat menghiburkan mereka!

No comments: