Monday, December 27, 2010

TAK FAHAM

Bootham un kanavil varum,
Pei un talayai vaarum,
Kutti chatan satam podum,
Jin yeti parkum,
Katheri kalai surandum,
Mohini unakku muttam tarum ...
So enjoy it n Gud Nite ...
Kata-kata SMS di atas saya terima semalam 26 Disember, jam 1.12 pagi. Tidak tahulah saya apa maksudnya melainkan ayat pada baris terakhir. Mungkin juga ucap selamat untuk Krismas.
Saya percaya anda juga kerap menerima SMS yang tersalah kirim oleh si pengirim. Cuma saya terpanggil untuk merakamnya di sini kerana inilah pertama kali saya menerima SMS yang tersalah kirim dalam bahasa Tamil.
Bahasa Cina dan Indonesia kerap singgah di telefon bimbit saya. Tidak terkira yang berbau 'scam'. Saya pasti anda juga mengalaminya!
Sesiapa yang faham Tamil, bolehlah tolong terjemahkan. Jika maknanya 'xxx' tidak payahlah diterjemahkan, simpanlah untuk kefahaman anda saja. Saya tak teringin untuk tahu!

No comments: